The Future of Products

제품의 미래

  • 이홍구 (성신여자대학교 미술대학 산업디자인과)
  • Published : 2003.08.01

Abstract

The purpose of the study is to propose a new way of classification for products and to forecast the future of products through the physical factor and the mental factor as human natures. For the purpose of the study, the research was carried out in three ways. Firstly, the study considered the evolutional process of products through human natures. At this stage, the study defined that the physical ability and the mental ability of human are the cores of the product's evolution. Secondly, for understanding human evolution, the study set up two types of future humans . Finally, the study classified products by the physical factor and the mental factor as human natures with the aspect of embryology. As the results, the study illustrated two different species of products and their futures.

본 연구의 목적은 인간의 본질인 신체적ㆍ정신적 특성에 따른 제품의 새로운 분류 방식을 제시하고 이를 통해 제품의 미래를 이해하는데 있다. 연구의 목적을 위해 인간과 제품의 관계 특성을 과거와 미래를 통해 비교 분석하였고, 이 과정에서 제품을 발생학적으로 분류할 수 있었다. 연구는 그 결과를 '신체적 제품'의 미래와 '정신적 제품'의 미래로 나타냈다.

Keywords