Mission Strategy through Developing Worship Contents in Multimedia age

예배 콘텐츠 개발을 통한 멀티미디어 시대의 선교전략

  • 최태수 (남서울대학교 교양과정부)
  • Published : 2005.03.01

Abstract

Today, Korean Society have stood on the transformation of Globalization and information. Under these radical changes, the Korean church faced the crisis of decline. In fact, decreasing population of new generation in the church who lead digital age makes the future of Korean church look black. This research tried to suggest mission strategy for new generation through develop worship contents using multimedia.

오늘날 한국사회는 국제화, 정보화 둥의 변화의 물결위에 있다. 이런 사회 문화적 변화 속에서 한국교회는 성장이 멈춘 채 위기상황을 맞고 있다. 특별히 디지털 시대의 주역인 신세대 집단의 교회인구 감소는 한국교회의 미래를 어둡게 한다. 본 연구는 변화하고 시대에 한국교회 성장과 선교를 위해 멀티미디어를 이용한 예배콘텐츠 개발을 통해 신세대 젊은이들의 선교방안을 살펴보고자 한다.

Keywords