DOI QR코드

DOI QR Code

Implementation of High-definition Digital Signage Reality Image Using Chroma Key Technique

크로마키 기법을 이용한 고해상도 디지털 사이니지 실감 영상 구현

  • 문대혁 (남서울대학교 멀티미디어학과)
  • Received : 2021.10.12
  • Accepted : 2021.12.20
  • Published : 2021.12.31

Abstract

Digital Signage and multi-view image system are used as the 4th media to deliver stories and information due to their strong immersion. A content image displayed on large Digital Signage is produced with the use of computer graphics, rather than reality image. That is because the images shot for content making have an extremely limited range of production and their limitation to high resolution, and thereby have difficulty being displayed in a large and wide Digital Signage screen. In case of Screen X and Escape that employ the left and right walls of in the center a movie theater as a screen, images are shot with three cameras for Digital Cinema, and are screened in a cinema with multi-view image system after stitching work is applied. Such realistic images help viewers experience real-life content. This research will be able to display high-resolution images on Digital Signage without quality degradation by using the multi-view image making technique of Screen X and Chroma key technique are showed the high-resolution Digital Signage content making method.

디지털 사이니지와 다면 영상 시스템은 강한 몰입감으로 스토리와 정보를 전달하는 제4의 미디어로 사용되고 있다. 대형 디지털 사이니지에서 상영되는 콘텐츠는 주로 실사 영상보다는 컴퓨터 그래픽을 이용한 영상으로 제작되고 있다. 그 이유 중 하나는 콘텐츠 제작을 위해 촬영된 영상을 사용하려면 제작범위가 극히 제한적이고 고해상도 실사 촬영의 한계로 크고 넓게 구성된 디지털 사이니지 화면에서 고화질 재현에 무리가 많기 때문이다. 반면 영화 상영관 중앙에 있는 스크린과 좌, 우측 벽면을 스크린으로 활용한 Screen X와 Escape는 디지털 시네마용 카메라 3대로 실사 촬영하여 스티칭 작업 후 다면 영상 시스템을 갖춘 극장에서 실감 영상으로 상영되는데 관객들에게 많은 실감 체험을 주고 있다. 이번 연구는 Screen X의 다면 영상 촬영 제작기술과 크로마키 기법을 이용하여 고해상도로 촬영된 영상을 디지털 사이니지에서 화질 열화 없이 상영할 수 있을 것이다.

Keywords

Acknowledgement

Funding for this paper was provided by Namseoul University year 2021.

References

  1. D. H. Park. (2020). The Design with Motion Graphics. Journal of Digital Convergence, 18(2), 379-380. DOI : 10.14400/JDC.2020.18.2.377
  2. K. S. Han. (2019). The Effect of Presence and Interactivity of Digitao Signage Using 3D Virtual Reality on Brand Experience and Attitude. Journal of Digital Convergence, 17(4), 299-307. DOI : 10.14400/JDC.2019.17.4.299
  3. B. J. Kim. (2016). The Recent Technology and Standardization Statue and Future Vitalizations. Journal of Digital Convergence, 14(7), 545-552. DOI : 10.13067/JKIECS.2016.11.6.545
  4. W. L. Moon. (2015). VR and Movie. Cine forum, (22), 351-375. DOI : 10.19119/cf.2015.12.22.351
  5. Cindy Robinson. (2005). Movie Theaters. New York : Modern marvels. A&E Television Networks.
  6. Wikipedia. (2021). Cinerama, https://en.wikipedia.org/wiki/Cinerama
  7. Screen X. (2017). Screen X Solution. http://screenx.co.kr
  8. C. K. Lee & G. M. Park. (2012). A Study on Comparison of background chroma studio for Virtual Studio. Journal of Korea Society of Communication and Space Technology. 7(2), 36-41.
  9. Michael Langford, Anna Fox, Richard Sawdon Smith & I. A. Jang translation. (2009), Lengford's Basic Photographic. Seoul : Book's Hill.
  10. D. H. Moon. (2017). A Study on Registration Correction and Layout for Multi-view Videos Implementation. Journal of Digital Convergence, 14(7), 531-541. DOI : 10.14400/JDC.2017.15.12.531
  11. S. W. Lee et al. (2017). Multi-screen Content Creation using Rig and Monitoring System. Korea Computer Graphics Society, 23(5), 9-17. DOI : 10.15701/kcgs.2017.23.5.9
  12. H. Y. Park, S. K. Yoo, Y. T. Moon, M. O. Kim & Y. T. Shin. (2016). The Design and Implementation of Multiple Digital Signage Video Sync Technology for Ultra-high Resolution. Journal of Broadcast Engineering, 21(5), 651-661. DOI : 10.5909/JBE.2016.21.5.651
  13. Nvidia. (2021). Multi-Display Soulation. https://www.nvidia.com/ko-kr/design-visualization/solutions/quadro-display-desktop-management