Acknowledgement
본 연구는 부경대학교 자율창의학술연구비(2022)년 에 의하여 연구되었음.
References
- 이준열 외 7인, 고등학교 기하와 벡터, 천재교육, 2017.
- 교육부, 수학과 교육과정, 교육부 고시 제2015-74호[별책8], 2015
- 이중석, 공간공리 기하 단원의 교재연구 분석 및 개선 방안, 제주대학교, 2001
DOI QR Code
Although Euclidean plane geometry is implemented in the middle school course, there are three major problems in high school space geometry that can be intuitively taken for granted or misinterpreted as circular arguments. In order to solve this problem, this study proved three major problems using sets, Euclidean plane geometry, and parallel line postulates. This corresponds to a logical sequence and has mathematical and mathematical educational values. Furthermore, it will be possible to configure spatial geometry using sets, and by giving legitimacy to non-Euclidean spatial geometry, it will open the possibility of future research.
본 연구는 부경대학교 자율창의학술연구비(2022)년 에 의하여 연구되었음.